Sverige vs Thailand

Vi vann. Fem mot ett. Så jävla skönt! Nu väntar gruppfinal mot USA på torsdag i Le Havre. Och det kommer att bli ett jäkla tryck där. Det var över 40 000 amerikanska supportrar på deras match ikväll så jag förväntar mig en fullsatt arena i Le Havre.

Vi. Vann.

Dagen från början: vi gick upp runt halv åtta för att duscha och äta frukost. Strax efter tio gick till Ma Nolan’s Irish Pub för att hämta ut våra matchbiljetter samt hänga på den officiella supportersamlingen med Camp Sweden. Den första vi ser när vi kommer in på puben är Glenn Hysén. En riktig filur den karln. Sen hängde vi där på puben i ungefär två timmar innan vi skulle marschera till bussarna. Och det fylldes på rätt bra med svenska supportrar under tidens gång, vilket var roligt. Det fanns även några andra katrineholmare med i skaran. Det roligaste därifrån var dock när jag skulle gå på toa och Glenn kommer ut ur ett av båsen på damernas.

Vid ett tiden så marscherade vi som sagt till bussarna som sedan skyfflade ut oss till Allianz Riviera. Det var ungefär 9500 åskådare på matchen, vilket är den sämsta publiksiffran än så länge i VM. Vilket även märktes för det var inte så bra tryck på arenan. Jag är van med Old Trafford och där är det tryck konstant. Men jag ska inte klaga för mycket för vi fick ju i alla fall se mål. Sex stycken till och med, varav en var åt helt fel håll. 5-1. Svenskornas första halvlek var ändå helt okej, det kämpade på och försökte avancera i anfallsspelet. Försvarsspelet var rätt mediokert genom hela matchen. I andra halvlek så vet jag inte vad som hände. Det fanns inget driv eller go i någon spelare. Janogy visade heller inte vilka kvalitéer hon har. Alla spelare var rätt blah. Det kommer behövas göra mycket för att vi ska kunna ha en chans mot USA och inte åka på stordäng. För spelar vi som vi gjorde idag så kommer USA att köra över oss flera gånger om.

Men den matchen kan jag inte börja att tänka på än. För först ska vi ta oss mer eller mindre genom hela Frankrike för att komma till Le Havre. Imorgon tar vi tåget till Marseille, därefter vi flyger därifrån till Nantes, var vi sen hyr en bil och åker till ett hotell närmare Rennes. Så det kommer att bli fullt ös medvetslös imorgon. Tjoho.

Ciao!


Lämna en kommentar