#viärsverige

Det värsta med att resa är all väntan. Du väntar för åka med tåget till flygplatsen. Du väntar på tåget. Du väntar i kö på flygplatsen till allt. Du väntar på att få boarda planet. Du väntar på att planet ska lyfta. Du väntar på att planet ska komma fram. Du väntar på att komma … Mer #viärsverige

Sverige – Kanada

Alltså dra mig baklänges och lite till höger. Vilken jävla match! Min röst skar sig någon i halvlek och sen dess har jag låtit som en kedjerökare. Jag är fylld med adrenalin fortfarande så jag vet inte när jag kommer att somna inatt, klockan har redan passerat ett… det kommer att bli tufft att gå … Mer Sverige – Kanada

Paris

Önskar jag vore en legogubbe så att jag kunde ta bort min nuvarande, bultande, ömmande nederdel och byta ut den mot en fräsch, spänstig nederdel istället. Jag har så ont i benen. Idag har vi gått och gått och gått och gått och… gått. Jag trodde vi aldrig skulle komma fram. Men vi kom tillbaka … Mer Paris

Sverige vs USA

Jaha… det där gick ju inte så bra. Om vi ska en chans mot Kanada i åttondelen så får vi inte tappa så där mycket i försvarsspelet. Vi får inte släppa in ett mål efter två minuter. Det är inte okej. Nu spelade Gerhardsson med tre andra backar än vad han brukar och att göra … Mer Sverige vs USA

Normandie

Idag har vi gjort en roadtrip med tema D-day. I ungefär åtta timmar var vi ute på vår egen guidade tur. Vi började vår resa vid åtta imorse och kom tillbaka till hotellet vid fyra, halv fem. Vårt första stopp var La Cambe, den tyska krigskyrkogården. När vi kom dit blev vi lite fundersamma eftersom … Mer Normandie

Mont-Saint-Michel

I’m alive! Dra på trissor, vi har överlevt min jungfrufärd utomlands. Det var som att övningsköra på nytt igen, men bara de första tio meterna för sen körde jag som en dåre. Så kul! Älskar att köra. Speciellt fort. Pappa var jättenoga att hålla hastigheten igår och ta det lugnt. När jag kom ut på … Mer Mont-Saint-Michel

Resdag

Ugh. Det är känslan för idag. Vi har använt oss alla möjliga färdmedel idag för att ta oss från A till B. Men nu sitter vi här på ett hotell någonstans mellan Nantes och Rennes. Tåg – buss – flyg – bil. Så har våra färdmedel sett ut idag, 13 timmar från att vi lämnade … Mer Resdag

Not so Nice

Välkommen till Nice. Första intrycket av Nice är dock att det inte är så jävla najs. Eller, hotellet drar ner på det mesta. Jag vet inte vad det är för hotell som vi har bokat. Jag vet att vi skulle försöka välja hotell som inte är så dyra eftersom vi ska bo på cirka sex … Mer Not so Nice

London baby

Vad gör vi i London när vi ska till Frankrike? Det kan man undra. Tydligen tyckte vi att den här resvägen passade oss bättre. Om det var på grund av priset, flygtider eller något annat kommer jag inte ihåg. Men här är vi i alla fall. Vårt plan från Arlanda lyfte klockan elva imorse och … Mer London baby

Vive la France

Då var det dags för den första semestern den här sommaren. Det låter lite konstigt men det är sant. Jag är ledig nu i en och en halv vecka, sen när vi kommer hem så jobbar jag fem dagar innan jag är ledig i fyra, FYRA, veckor. Helt galet, jag har inte haft så här … Mer Vive la France

Velkommen hjem

Nå er jeg hjemme igjen, og jeg skal skrive hele dette innlegget i norsk. Eller inte. Google Translate i all ära, men den tjänsten förbrukade jag tillräckligt under spansklektionerna genom skolgången. Vi är i alla fall hemma igen, och vi har hunnit med både att jobba och träna. Igår så blev vi hämtade av flybussen vid halv … Mer Velkommen hjem

Hundspann

Då var den sista dagen gjord här på Svalbard. Imorgon åker vi hem igen. Det känns skumt att resan redan är över, men ändå rätt skönt för den har varit fysiskt krävande samt så börjar jag tröttna på alla kläder. Imorse var det väldigt segt att gå upp. Jag hade ingen lust att lämna sängen … Mer Hundspann

Luftballong

Oops, we did it again… Vad vore en resa om den inte var lite crazy. Vi börjar göra oss kända genom att göra dumma saker i luften. Så efter vi hade hoppat fallskärm på Hawaii så frågade vi oss själva, vad är nästa steg? Egentligen så har vi gjort det värsta, att slänga oss ut … Mer Luftballong

Tempelfjorden

Nu så, nu börjar livet ordna upp sig igen. Dock när knoppen äntligen är med på banan igen så har kroppen gett upp. Fy satan vilken värk jag har i min rygg, nacke och axlar. Det är inte lätt att köra snöskoter i sju timmar. För det är just det vi har gjort idag. Imorse … Mer Tempelfjorden

Longyearbyen

Vilken jävla dag. Den här dagen har känts som en av de längsta och värsta i mitt liv. Jag ska ta det från början. Vid tolv inatt så la jag ner mobilen för att sova. Direkt kände jag att jag hade ont i magen, det var för varmt i rummet och jag var inte ens … Mer Longyearbyen

Arlanda

Då är vi tillbaka. Förra gången vi var här så slutade det inte så bra för min del, vaknade upp mitt i natten med världens ångestattack och blev bästa kompis med toaletten. Idag gör jag allt i min makt för att inte hamna där i tankarna igen. Anledningen förra gången var mest oron för alla … Mer Arlanda

Svalbard

Nu är det dags igen. Det har gått sex månader sen vi kom hem från varma, sköna Hawaii. Tiden från när vi kom hem tills nu har mest bestått av jobb, mer eller mindre varje dag i veckan. Denna gång går resan till ett helt nytt ställe och land. På måndag åker vi och letar … Mer Svalbard

Mahalo!

Då var det över. Igen. Det här är det tråkigaste med att resa, att det tar slut. Att man måste återgå till det verkliga livet och sina ansvar och krav. Just nu känns det inte som att vi har varit på resande fot i två och en halv vecka. Allt är ett minne blott. Dock märks … Mer Mahalo!

Universal Studios

Näst sista dagen är avklarad. Done. Finito. Nu har vi endast en dag kvar i Los Angeles innan det är dags för hemfärd på onsdag. Det är både på ett sätt skönt men också så ovälkommet. Jag vet inte om jag är redo för att återgå till jobbet än. Som tur är så är jag … Mer Universal Studios

Magnolia Bakery

Jag undrar hur många tusen kronor vi har förgyllt Hard Rock Café med under denna resa… I ungefär fem till fem och en halv timme har vi suttit där ikväll. Och många, många timmar till om man tar med den tid vi tillbringade där i Honolulu. Det var också på Hard Rock ikväll som mina … Mer Magnolia Bakery

LA LA LAND

Vill ni veta en sak? Öl, är jätteäckligt. Pappas mål den här resan var att få mig att börja dricka öl. Idag, två veckor in på resan har jag beställt min första öl. Budweiser. Och det är inte gott. Överhuvudtaget. Tror jag fortsätter på mitt ciderspår i några år till. Alkoholen åsido, så har vi … Mer LA LA LAND

Los Angeles

Vi är här. I drömmars stad. Änglarnas stad. En av de mest berömda städer i världen. Kändisarnas stad. Pengarnas stad. Staden som kan göra dig rik, staden som kan ruinera dig på allt du har. Stranden som ångar med hasch, brajja, gräs, marijuana, kalla det var du vill. Betongdjungeln. Vilket jävla betongdjungel det är. När … Mer Los Angeles